Všeobecné obchodní podmínky
1. KONTAKTNÍ ÚDAJE:
Mgr. Jitka Balášová, s. r. o.
IČO: 08622124
zapsáno v obchodním rejstříku pod spisovou značkou C 114537/KSBR u Krajského soudu v Brně
provozovna podnikatele: Gorkého 44, 602 00 Brno
kontaktní e-mail: jakodomajoga@gmail.com
webové stránky: www.studiojogamatka.cz
Bankovní spojení: 2601714067 BANKA: 2010 (Fio banka a. s.)
(dále jen „Podnikatel“)
2. POJMY
Klientem se rozumí zájemce o koupi nebo poskytnutí služeb poskytovaných Podnikatelem.
Spotřebitelem je ve smyslu § 419 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „občanský zákoník“), každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá Smlouvu s podnikatelem, nebo s ním jinak jedná.
Uzavřené lekce jsou pravidelné opakující se lekce formou celistvého kurzu, zpravidla rozvržené do 16-20 lekcí o různé délce, jež jsou uvedeny a rozepisovány na jednotlivá období na webových stránkách Podnikatele v sekci ,,kurzy“.
Nepravidelnými lekcemi se rozumí jednodenní či vícedenní semináře a workshopy probíhající v provozovně Podnikatele.
Otevřené lekce jsou jednotlivé a jednorázové lekce poskytované Podnikatelem, jež nemají povahu opakující se pravidelné činnosti a které jsou zároveň přístupné bez předchozího objednání prostřednictvím objednávkového formuláře na Webových stránkách.
Pobytovou akcí se rozumí vzdělávací akce vedená lektorem pověřeném Podnikatelem v delším časovém rozsahu mimo provozovnu Podnikatele, v rámci které je zajištěno ubytování i strava.
Kurzem se rozumí soubor více Lekcí či činností zejména v rámci uzavřených či nepravidelných lekcí.
Produktem se rozumí souhrnně Uzavřené lekce, Nepravidelné lekce, Otevřené lekce, Pobytová akce a Kurzy.
Lekcí se rozumí jednotlivé poskytnutí služby (lekce) v případně jakéhokoliv Produktu
Smlouvou se rozumí jakákoliv smlouva uzavřená v souladu s těmito VOP, jejímž předmětem je poskytování Produktů.
Cenou se pro účely těchto VOP rozumí částka uvedená na webových stránkách.
3. INFORMACE
Tyto obchodní podmínky upravují v souladu s § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník („OZ“) vzájemná práva a povinnosti mezi Podnikatelem a Klientem v souvislosti s poskytováním Produktů dle ustanovení prostřednictvím Webových stránek a uzavíráním Smluv o poskytování Produktů. Ustanovení těchto VOP jsou nedílnou součástí Smlouvy o poskytnutí Produktů uzavírané mezi Podnikatelem a Klientem.
Tyto obchodní podmínky se nevztahují na právnické osoby ani na osoby, jež jednají v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
Informace o Produktech uváděné Podnikatelem, včetně informací obsažených na Webových stránkách, jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Podnikatel není plátcem DPH. Ceny jsou uváděny tedy bez DPH a včetně případných další poplatků. V případě, že Podnikatel stane plátcem DPH, budou u Ceny Produktů uváděny na Webových stránkách jednak jako konečné (včetně DPH), jinak i bez DPH.
Právní vztahy prodávajícího s kupujícím výslovně neupravené těmito VOP ani kupní Smlouvou se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“).
4. OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ SMLOUVY
4.1. Objednávky Produktů provádí zpravidla prostřednictvím webových stránek Podnikatele www.studiojogamatka.cz vyplněním formuláře, na základě kterých poskytuje Podnikateli osobní údaje zpracovávané v souladu se zásadami ochrany osobních údajů, jejichž znění má Klient k dispozici při vytváření objednávky. Závazná objednávka je vytvořena vyplněním formuláře, souhlasem se znění těchto VOP a zakliknutím políčka ,,Objednávám s povinností platby“. Tímto okamžikem je uzavřena Smlouva o poskytnutí Produktu mezi Klientem a Podnikatelem a vznikají mezi nimi vzájemná práva a povinnosti vyplývající z OZ.
4.2. Smlouvu pro poskytnutí Produktů lze uzavřít písemně i v Provozovně Podnikatele vyplněním příslušného objednávkového formuláře a jeho podpisem ze strany Podnikatele a Klienta.
4.3. Smlouvu o poskytnutí Produktu – Otevřená lekce lze krom jiných způsobů uvedených v těchto VOP uzavřít i zaplacením jednorázové úhrady Otevřené lekce, jejíž provedení bude osvědčeno vyplněním a podpisem příslušného příjmového dokladu.
4.4. Klient se uzavřením Smlouvy zavazuje dodržovat provozní řád Podnikatele upravující pravidla chování v provozovně Podnikatele k zajištění pořádku, bezpečnosti a ochrany zdraví zákazníků. Znění provozního řádu je Klientovi k dispozici na Webových stránkách a v provozovně Podnikatele.
4.5. Klient souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání Smlouvy. Náklady vzniklé Klientovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí Klient sám.
4.6. Klient může v průběhu objednávky prostřednictvím objednávkového formuláře využít slevový kód, pokud má slevový kód k dispozici. V takovém případě zaškrtne Klient v objednávkovém formuláři ,,mám slevový kód“, následně vloží kód pro uplatnění slevy, kterým Klient disponuje, a klikne na tlačítko ,,uplatnit“. Sleva se následně odečte od celkové ceny k úhradě. Na získání slevového kódu nevzniká Klientovi automatický nárok.
4.7. Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Uzavřená Smlouva je kupujícím archivována za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím nezúčastněným stranám.
4.8. Veškeré informace o objednávaném produktu/kurzu/lekci, včetně ceny, doby a místa konání jsou uvedeny na webových stránkách.
4.9. Klient je povinen v objednávkovém formuláři uvádět osobní údaje pravdivě a v souladu s konkrétní objednávkou. Klient má povinnost údaje zadané v objednávce zkontrolovat a případně je opravit. Údaje uvedené Klientem v závazné objednávce v rámci uzavřené Smlouvy jsou Podnikatelem považovány za správné.
4.10. Smlouva o poskytnutí Produktu – Otevřená lekce lze uzavřít jak prostřednictvím Webových stránek, tak v provozovně Podnikatele před konáním Otevřené lekce. V případě, že Klient hodlá absolvovat Otevřenou lekci bez předchozího objednání / uzavření Smlouvy o poskytnutí Produktu – Otevřená lekce – prostřednictvím Webových stánek, je Klient povinen dostavit se do provozovny Podnikatele nejméně 15 minut před začátkem Otevřené lekce, kde za předpokladu volné kapacity Otevřené lekce bude s Klientem uzavřena Smlouva v souladu odst. 4.2 těchto VOP.
4.11. Podnikatel si vyhrazuje možnost uzavření Smlouvy s Klientem obsahující individuálně sjednané podmínky rozdílné od nabídky uvedené na webových stránkách Podnikatele a/nebo těchto VOP. Podnikatel si dále vyhrazuje možnost uzavírání Smluv rozdílným způsobem a za rozdílných podmínek od mechanismu uzavírání Smluv a podmínek stanovených těmito VOP.
5. UHRAZENÍ CENY
5.1. Způsob úhrady ceny:
a) Online platbou na účet Podnikatele prostřednictví platebního webového rozhraní, které je dostupné na Webových stránkách po vyplnění objednávkového formuláře;
b) bankovním převodem na účet Podnikatele na základě platebních údajů dostupných v rámci platebního webového rozhraní, které je dostupné na Webových stránkách, a rovněž, které jsou v obsaženy ve faktuře a emailové zprávě zaslané po objednání Produktu prostřednictvím Webových stránek;
c) platbou v hotovosti v provozovně Podnikatele nacházející se na adrese Gorkého 44, 602 00 Brno.
5.2. Úhradu ceny prostřednictvím bankovního převodu může Klient učinit po uzavření Smlouvy s Podnikatelem vytvořením závazné objednávky dle bodu 4.1. VOP na základě faktury, která bude Klientovi po vytvoření závazné objednávky zaslána na email, jež Klient uvedl v objednávkovém formuláři, a to včetně veškerých informací potřebných k uhrazení ceny. Připsání platby na účet Podnikatele je potvrzeno na účet Klienta.
5.3. Úhrada ceny platbou v hotovosti na provozovně Podnikatele probíhá v místě a čase Smluveném mezi Podnikatelem a Klientem, případě na provozovně Podnikatele v provozní době uvedené na webových stránkách. Klient má nárok na vystavení potvrzení o uhrazené platbě.
5.4. Platbu je možné rozdělit na dvě rovnoměrné bezúročné splátky, a to prostřednictvím objednávkového formuláře po zaškrtnutí políčka ,,koupit na splátky“. Klient následně hradí první splátku ihned po uzavření Smlouvy s Podnikatelem prostřednictvím závazné objednávky a druhou v termínu určeným Podnikatelem, který je Podnikatelem specifikován v emailu zaslaném Klientovi. Na úhradu ceny ve splátkách nevzniká Klientovi automatický nárok.
5.5. Cena se považuje za uhrazenou dnem připsání částky uvedené na vystavené faktuře zaslané prostřednictvím emailu na bankovní účet Podnikatele, případně zaplacením Ceny Produktu v provozovně Podnikatele.
5.6. Podnikatel není plátcem DPH.
6. STORNO PODMÍNKY
6.1. Nemůže-li se Klient zúčastnit Uzavřených či Nepravidelných lekcí nebo Pobytových akcí, které jsou předmětem uzavřené Smlouvy, je povinen neprodleně tuto informaci oznámit Podnikateli emailem či individuálně smluvenou formou. Toto oznámení je považováno v rozsahu, v němž se Klient nemůže Lekcí zúčastnit, za odstoupení od Smlouvy.
6.2. Klient má nárok na vrácení poměrné části zaplacené ceny Kurzu v případně odstoupení dle odst. 6.1 těchto VOP, od níž bude odečten stornopoplatek, který je určen následovně:
a) v případě oznámení odstoupení dle odst. 6.1 VOP Podnikateli více než 10 dnů od budoucího data zahájení pravidelného Kurzu činí storno poplatek 0 %;
b) v případě oznámení odstoupení dle odst. 6.1 VOP Podnikateli méně než 10 dnů od budoucího data zahájení pravidelné Kurzu, nejméně však do 14 dní po zahájení pravidelných uzavřených Lekcí činí storno poplatek 25 % z ceny Lekcí, od nichž Klient odstoupil, minimálně však 50% celkové zaplacené ceny Kurzu;
c) v případě oznámení odstoupení dle odst. 6.1 VOP Podnikateli po 14 dnech od data zahájení pravidelného Kurzu, činí stornopoplatek 100 % ceny Lekcí Kurzu, od nichž Klient odstoupil, nedohodne – li se Klient s Podnikatelem individuálně jinak.
6.3. Klient má nárok na vrácení zaplacené ceny Nepravidelné lekce a Pobytové akce konané v České republice v případně odstoupení dle odst. 6.1 těchto VOP, od níž bude odečten stornopoplatek, který je určen následovně:
a) v případě oznámení odstoupení dle odst. 6.1 VOP více než 30 dní před konáním Nepravidelné lekce či Pobytové akce (v ČR) činí storno poplatek 0 %. zaplacené ceny Produktu;
b) v případě oznámení odstoupení dle odst. 6.1 VOP po méně než 30 dnech, avšak více než 14 dní před konáním Nepravidelné lekce či Pobytové akce (v ČR) činí storno poplatek 50 % celkové uhrazené částky za Nepravidelnou lekci či Pobytovou akci;
c) v případě oznámení odstoupení dle odst. 6.1 VOP méně než 14 dní před konáním Nepravidelné lekce či Pobytové akce (v ČR) činí storno poplatek 100 % celkové uhrazené částky za nepravidelnou lekci či pobytovou akci, nedohodnou – li se Podnikatel a Klient jinak.
6.4. Klient má nárok na vrácení zaplacené ceny Pobytové akce konané mimo území České republiky v případně odstoupení dle odst. 6.1 těchto VOP, od níž bude odečten stornopoplatek, který je určen následovně::
a) v případě oznámení odstoupení dle odst. 6.1 VOP více než 60 dní před konáním Pobytové akce (mimo ČR) činí storno poplatek 0 %. zaplacené ceny Produktu;
b) v případě oznámení odstoupení dle odst. 6.1 VOP po méně než 60 dnech, avšak více než 30 dnů před konáním Pobytové akce (mimo ČR) činí storno poplatek 50 % celkové uhrazené částky za Pobytovou akci (mimo ČR);
c) v případě oznámení odstoupení dle odst. 6.1 VOP méně než 30 dní před konáním Pobytové akce (mimo ČR) činí storno poplatek 100 % celkové uhrazené částky za nepravidelnou lekci či pobytovou akci, nedohodnou – li se Podnikatel a Klient jinak.
6.5. Klient může své místo na již zaplacených uzavřených Lekcích Kurzu a Lekcích Nepravidelných lekcích nebo Pobytových akcích postoupit na třetí osobu (převedení Lekce na třetí osobu), která je bezúhonná a jejíž zdravotní stav a schopnosti odpovídají nárokům jednotlivých Produktů. Převedení místa na třetí osobu musí Klient neprodleně emailem oznámit Podnikateli. Doručením oznámení o Převedení místa na třetí osobu, nabude účinnosti postoupení Smlouvy, či její části (jednotlivé Lekce) účinnosti.
6.6. Smluvní vztah mezi Podnikatelem a Klientem končí dnem vypořádání veškerých závazků plynoucích ze Smlouvy uzavřené mezi Klientem a Podnikatelem.
7. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY A REKLAMACE
7.1. Klient může odstoupit od Smlouvy uzavřené distančním způsobem do 14 dnů od uzavření Smlouvy prostřednictvím závazné objednávky přes objednávkový formulář. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od Smlouvy musí Klient odeslat prohlášení o odstoupení písemnou formou ve lhůtě pro odstoupení od Smlouvy elektronicky na e-mailovou adresu Podnikatele nebo na adresu provozovny Podnikatele.
7.2. Klient nemůže odstoupit od Smlouvy z důvodů uvedených v ustanovení § 1837 OZ, a to zejména z důvodů, že Klient již začal čerpat služby Podnikatele, služby již byly Podnikatelem zcela poskytnuty či Podnikatel započal poskytovat služby před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy. Klient tímto bere na vědomí a výslovně souhlasí s tím, že v případě, že Podnikatel poskytuje služby Klientovi a Klient tyto služby čerpá před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy, nemá již Klient nárok od Smlouvy odstoupit.
7.3. Podnikatel je oprávněn od uzavřené Smlouvy odstoupit v případě, že Klient v prodlení delším než 3 dny.
7.4. Podnikatel je oprávněn od uzavřené Smlouvy odstoupit v případě, že Klient opakovaně či jednorázově hrubým způsobem porušuje / poruší provozní řád Podnikatele.
7.5. Odstoupením ze strany Klienta od Smlouvy není dotčen nárok Podnikatele na storno poplatky podle čl. 6 VOP.
7.6. Práva a povinnosti Klienta a Podnikatele ohledně práv z vadného plnění (reklamace) se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy.
7.7. Podnikatel odpovídá Klientovi, že obsah jednotlivých Lekcí odpovídá popisu, který Podnikatel na Webových stránkách či v těchto VOP uvádí. V případě nespokojenosti s kvalitou lekce nebo kurzu je ideální řešit situaci na místě s instruktorem. V případě, že Produkty neodpovídají očekáváním Klienta, Klienti jsou žádáni o zaslání připomínek na email Podnikatele.
7.8. Reklamace bude vyřízena v souladu s uplatněným právem Klienta z vadného plnění do 30 dnů od jejího obdržení.
8. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
8.1. Prodávající za účelem splnění Smlouvy zpracovává osobní údaje Klientů, a to v souladu s právními předpisy, zejména v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů).
8.2. Podrobnosti stanoví podmínky ochrany osobních údajů GDPR dostupné na webu.
9. ŘEŠENÍ SPORŮ
9.1. Vzájemné spory mezi Podnikatelem a Klientem řeší obecné soudy. Podnikatel se zavazuje usilovat přednostně o mimosoudní řešení sporů s Klientem, včetně případného vyřešení sporu dohodou Smluvních stran, pokud ji Klient neodmítne.
9.2. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní Smlouvy či Smlouvy o poskytování služeb je příslušná Česká obchodní inspekce, IČO: 000 20 869, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, email: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz. Tento postup není mediací dle zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci, ani rozhodčím řízením podle zákona č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízením a výkonu rozhodčích nálezů, a jeho využitím není dotčeno oprávnění stran obrátit se se svým nárokem na soud. Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.
10. OSTATNÍ
10.1. Další práva a povinnosti Podnikatele a Klienta ve Smlouvě ani v těchto VOP výslovně neuvedené se řídí obecně závaznými právními předpisy České republiky, zejména občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele, a to i v případě, jestli Smluvní vztah mezi Podnikatelem a Klientem obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek. Smluvní strany tímto výslovně vylučují použití kolizních norem, zejména (nikoli však výlučně) zákona č. 91/2012 Sb., o mezinárodním právu soukromém, jakož i Úmluvu OSN o Smlouvách o mezinárodní koupi zboží. Volbou práva podle věty první tohoto odstavce není kupující, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze Smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro Smluvní závazkové vztahy (Řím I).
10.2. Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 20. 12. 2024